Centerpartiet

Ett av de fyra partierna på den blå "sidan" är centerpartiet. Partiets ledare är Maud Olofsson. Hon och deras partisymbol ser ut så här:

Några av Centerpartiets åsikter är dom här:
  • Att det ska ändras på så grundskolan håller på i 10 år istället för 9 år. Då börjar man skolan när man är 6 år gammal.
  • Att körkortsutbildningen har mer moment som man ska göra för att få körkortet. Så minskar man trafikolyckor.
  • Uppmuntra kvinnor och småföretagare att starta apotek.
Jag tycker de flesta av Centerpartiets åsikter inte är så bra. De med att de ska ändra grundskolans gång till 10 år istället för 9 år är sjuk. För man går ju redan så många år + gymnasium + högskolan (ibland). Det kommer aldrig ta slut! För när man går i förskolan så lär man sig kanske lite om bokstäver och hur man skriver sitt namn, det tycker jag räcker. Jag tycker inte så små barn ska redan när de är 6 år börja med "riktiga lektioner". De ska få vara barn och ha kul så länge som möjligt utan att pressas i så tidig.
Det med att öka momenten i körkortsutbildning tycker jag inte är så bra. För när man ska ta körkort är man oftast runt 16-18 år och då har man redan så mycket i skolan. Så då tycker jag det är dumt att man ska öka momenten för då kommer det bli väldigt stressigt för de som tar körkort. Jag tror om man är äldre och ska ta körkort kan man öka momenten.
Att uppmuntra kvinnor och småföretagare att starta apotek tycker jag är sjuk! Varför bara kvinnor? Kan inte män också starta apotek eller?! Eller går det inte? Står det i någon lag att bara kvinnor kan jobba/starta apotek? Tror inte det.

/Felicia

fakta från: www.centerpartiet.se, Wikipedia

Kommentarer
Postat av: Louise

De vill att kvinnor och småföretagare ska starta apotek?? Gud va random...^^

2010-09-13 @ 11:12:36
URL: http://valetiar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0