Folkpartiet

Folkpartiet är ett av partierna på blå "sidan". Deras ledare heter Jan Björklund och symbolen och han ser ut så här:

Folkpartiets åsikter handlar mest om disciplinen i skolan. Här är några saker de vill:
  • En miljödomstol som ska skapas som länder kan använda tillsammans.
  • Frånvaro och dåligt uppförande ska räknas in i betyget.
  • Att nyanlända invandrare ska erbjudas medborgarkurs, och så ska det införas krav på att kunna svenska för att bli svensk medborgare.
Åsikterna som Folkpartiet har tycker jag är ganska tråkiga och lite dåliga/bra. Det med internationell miljödomstol är ganska bra, för det är bra att alla länder samarbetar när det gäller miljöproblemen.
Men med att skolk och dåligt uppförande ska räknas in i betyget tycker jag inte om. Visst är det inte bra om man skolkar och är t.ex. kaxig mot lärarna, men då tycker jag att man kan få kvarsittning istället. För tänk om en elev kommer försent eller skolkar men jobbar jätte bra på lektionerna. Eller läraren inte gillar eleven, och det gör att eleven uppför sig dåligt mot läraren. Så ska det påverka betygen, det tycker jag inte är så snällt.
Det att de som kommer in i Sverige och vill bli svenska medborgare ska få gå en medborgarkurs är ganska bra. För då kanske det får det lättare när de kommer ut i Sverige alldeles själva och kan lite svenska. Men att man måste kunna svenska för att få bli svensk medborgare tycker jag är löjligt. Jag tycker man ska få bestämma själv om man vill kunna språket i landet eller inte.
/Felicia
fakta: www.folkpartiet.se

Kommentarer
Postat av: Louise

Jag har alltid tyckt att Jan Björklund ser lite skum ut... Speciellt när han ler, med den där glipan mellan tänderna... Han ser ut som nån man inte vill möta på kvällen ensam i skogen.

2010-09-13 @ 11:14:06
URL: http://valetiar.blogg.se/
Postat av: Felicia

Nej, usch det skulle inte vara kul xP

2010-09-13 @ 11:16:16
URL: http://feliciabacklundskola.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0