Sossarna

Socialdemokraterna också kallade sossarna är ett av partierna som är med i valet. Det är ett parti som har funnits väldigt länge, de har funnits sen år 1889. Deras parti är ett av tre partier som är med å den rödgröna "sidan". De är också det partiet som har vunnit flest gånger i valet.
Här är partisymbolen och partiledaren Mona Sahlin:
Dem har många åsikter, det här är några:
  • Bättre sjukvård. "Vård efter behov, inte plånbok".
  • Mer personal på skolorna.
  • Mer jobb/praktikplatser åt de unga.
  • Flera jobb
Jag tycker Socialdemokraternas åsikter är ganska bra. Nästan alla partiers åsikter är som Socialdemokraterna så de är lite "tråkiga" men bra, det känns inte som jag riktigt "fastnar" när jag läser deras åsikter. När det gäller bättre sjukvård, "vård efter behov, inte plånbok", tycker jag det stämmer väldigt bra. För det är oftast så att avancerade operationer är ganska dyra och alla har inte råd, så det är jätte många människor som bara få gå och vara "sjuka". Mer personal på skolorna behövs, för de finns elever som inte får någon hjälp alls för de är andra som kräver mer uppmärksamhet. Och mer jobb/praktikplatser tycker jag också man ska fixa mera av, för det finns ungdomar som bara sitter hemma efter de har t.ex. tagit studenten och gör ingenting. Och det är inge bra! Samma sak med mer praktikplatser, för själv tycker jag det är jätte svårt att hitta en bra praktikplats. Så fler praktikplatser behövs!
/ Felicia :D
fakta från: www.socialdemokraterna.se, Wikipedia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0